7 Eylül 2010 Salı

Üniversiteler başlıyor....- Ekmek ve Gül Dergisi Eylül 2010 Sayısı Yazıları

Eğer kadınsanız bekçiniz çoktur 

Yeni eğitim dönemiyle beraber birçok sorun da kapısını aralıyor. Kayıt için üniversiteyi kazandıkları şehirlere giden öğrencilerin barınma sorunu, en önemli sorunlardan biri. Ben artık diğer kıdemli sayılabilirim; Türk Dili ve Edebiyatı dördüncü sınıf öğrencisiyim.
Üniversiteyi kazandığım ilk yıl ben de aynı sorunla karşı karşıyaydım. Ailem asgari ücretle geçimini sağlayan bir emekçi ailesiydi. Kredi Yurtlar Kurumu’na başvurmama rağmen yurt çıkmamıştı, yedekte bekletilmekteydim. Misafir olarak kalmak istediğim devlet yurdu benden iki katı ücret almakta, bunun yanı sıra bir kadın olarak yurt müdürünün ağır hakaretlerine maruz kalmıştım. Daha sonra örgendim ki maddi durumu uygun olmayan ailelerin çocuklarının düşük ücretle kalması için yapılan bu yurtlarda, türlü torpiller dönmekte, tanıdığı olan istediğini buralara yerleştirmekteydi. Misafir olarak kalan öğrencilerden alınan iki katı ücret ise yurt müdürünün cebine inmekteydi.
Ayşegül Sağlam'ın haberi...
60 bin örgencisi olan Kocaeli Üniversitesi’ne sadece 2 bin kapasiteli yurt yapan devlet, durumu iyi olmayan, özel yurtlarda kalamayacak örgencileri cemaat yurtlarının kucağına atıyor.
Barınma meselesinden canı çok yanmış üniversiteli genç bir kadın olarak, şimdi aynı sorunu yaşayan arkadaşlarıma yaşadıklarını sordum, şunları söylediler:


Yağmur Boyraz (Matematik Bölümü): “Devlet yurduna yerleşemediğim için özel yurtta kalmak zorundaydım. Özel yurtların hepsi çok pahalıydı. Devlet yurduna ödemem gereken paranın çok üstünde bir ücretle özel yurtta sekiz kişilik odada kaldım. Barınma belki de en temel problem. Hele de genç bir kadınsanız bu sorun daha da büyüyor, çünkü sizler her zaman korunması kollanması gereken bireylersiniz.”
Hacer Yıldırım (Ebelik Bölümü): “Bu ülkede kadınsanız hele de üniversiteli genç bir kadınsanız size bekçilik etmeye hazır mutlaka birileri vardır. İlk önce ailemin baskısı sonucu bu yurtlara yerleştim, daha sonra bu yurtların sahipleri tarafından sürekli tehdit edildim. Yapmak istediğim her şeyde aileme söylenmesiyle tehdit edildim. Sürekli bir kadın olarak aşağılandım.”
Anlaşılan o ki “refah seviyesi sürekli artan” ülkemizde ne biz kadıların yaşadığı sıkıntılar hala çözülebilmiş ne de üniversite öğrencilerinin barınma sorunu…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder